Klinisk effekt av terapeutisk vaksinasjon mot CALR-mutert MPN uteblir

EHA: En ny eksperimentell terapeutisk kreftvaksine oppnår å indusere en sterk immunologisk respons hos pasienter med CALR-mutert MPN - men den kliniske effekten av vaksinen uteblir. Vi har knekket noe av koden - men det er fortsatt langt til målet, antar én av forskerne bak vaksinen.

DA-EPOCH-R gir færre transfusjoner og innleggelsesdager ved Burkitt lymfom

EHA: Pasienter med høyrisiko Burkitt lymfom (BL) som behandles med kjemoterapi-regimet DA-EPOCH-R, har sammenlignbar overlevelse men færre smittsomme komplikasjoner, transfusjoner og innleggelsesdager enn pasienter som behandles med kjemo-regimet R-CODOX-M/R-IVAC.

Lovende fase II-data for effekten av pirtobrutinib mot CLL og SLL

EHA: Den høyselektive bruton tyrosine kinase inhibitor (BTKi) pirtobrutinib viser lovende effekt og blir godt tolerert hos sterkt forbehandlede pasienter med kronisk lymfatisk leukemi (CLL) og småcellet lymfocytisk lymfom (SLL).

Keytruda viser lovende resultater mot Hodgkin lymfom

EHA: Tidlige data indikerer at Keytruda (pembrolizumab) kanskje kan minske risikoen for at unge med Hodgkin lymfom og dårlig respons på førstelinjebehandling får behov for stråleterapi.

Redaksjon

Bo Karl Christensen
Nordisk redaksjonssjef
E-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Journalister

Aud Dalsegg